Synd att du ska sluta, nu när jag har börjat.

En av mina favoritbloggare Minnie ska sluta. Hon var bäst. Så himla tråkigt. I alla fall, kopierade in en av hennes listor. Så inget cred till mig. Men den kan vara bra att kolla på ibland, komma ihåg viktiga saker.
♦ broccoli, negativa 29 kcal/100g, jag brukar ha havssalt på och massor med chilikryddor.
♦ havregrynsgröt, 130 kcal/portion, ha kanel på så blir det godare och nyttigare.
♦ fefferoni, 2-3 kcal/styck, räknas som en slags chili och ökar därmed ämnesomsättningen.
♦ äpple, 60 kcal/styck, ha uppskurna i kylen och strö kanel på, eller värm i micron.
♦ selleri, negativa 13 kcal/100g, testa med lättkvarg som dip.
♦ lättkvarg, 50 kcal/100g (lättkesella), proteinrikt och blandar man med en kork funlight så smakar det precis som youghurt.
♦ psylliumfröskal, 0 kcal, kan man ha i det mesta, tex: lättkvarg, gröt osv. åker rakt igenom kroppen och ger en platt mage då tarmarna får jobba lite mer.
♦ mandriner, negativa 23 kcal/styck.
♦ saftisbitar, 0kcal, frys in funlight till isbitar så blir det som godis som dessutom förbränner lite extra.
♦ varma koppen, den godaste och mest kalorisnåla jag vet är "tomat och basilika" med sina 50 kcal/kopp.
♦ gurka, 14 kcal/100g, skär upp stavar och ät som snacks.
♦ grapefrukt, negativa 36 kcal/100g, det bästa du kan äta.
♦ viktväktarsoppa, min favorit är "het nudelsoppa", 114 kcal/burk.
♦ konserverade ananasskivor (utan socker och skit), 60 kcal/100g.
varningar:
♦ majs: gör så att man lättare går UPP i vikt.
♦ morötter: på tok för mycket kolhydrater men är dock negativa kcal.
♦ müsli: kolla på innehållsförteckningen så att du inte blir lurad, de flesta innehåller mycket socker och annat onödigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0